Behandelplan

Wat houdt het behandelplan in?

Op basis van alle informatie uit de intake komen we in overleg met u tot een behandelvoorstel. Hierin staat vast wat de hulpvragen zijn en wat het voorstel voor de behandeling en/of diagnostiek is. Met uw toestemming wordt naar uw huisarts teruggekoppeld of we gaan starten en waar we aan gaan werken. Hierna komt u of uw kind op de wachtlijst. Wij proberen de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wij werken volgens de normen en richtlijnen die bij onze beroepsgroep horen (de Treeknormen).

Als u aan de beurt bent voor de behandeling en/of het onderzoek, wordt er contact met u opgenomen. In een van de eerste gesprekken zal de behandelaar samen met u beslissen over de juiste invulling van het behandelplan. Wij leggen u duidelijk uit wat het behandelplan inhoudt en wat er voor uw klachten mogelijk is. Ook geven wij u een indicatie van de duur van de behandeling. Wij vinden het belangrijk om samen met u tot een goed aanbod te komen. Mochten we hier niet uitkomen, dan zoeken wij samen met u naar een alternatief.

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlGroepspraktijk JIPP is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

Het afsluiten van de behandeling

Tijdens het traject evalueren we tussentijds met u of het behandelplan nog aansluit of dat er aanpassing nodig is. Dit doen we met een frequentie die past bij de geschatte duur van de behandeling. Hierin heeft u natuurlijk ook een belangrijke inbreng. Aan het einde van het traject volgt een eindevaluatie waarin gekeken wordt of de doelen voor behandeling zijn behaald en het traject afgesloten kan worden. Bij het afsluiten van de behandeling vragen we uw toestemming om een kort verslagje over het verloop van het behandeltraject naar de huisarts te sturen. Hierin kunnen ook nog specifieke zaken worden opgenomen over bijvoorbeeld de nazorg door het netwerk, de huisarts, de POH of verdere begeleiding voor u of uw kind.

Na afsluiten wordt uw dossier (wettelijk verplicht) 15 jaar bewaard. Wilt u dat uw dossier vernietigd wordt, dan kunt u hierover het gesprek aangaan met uw behandelaar en wordt u gevraagd daarvoor een formulier in te vullen en te ondertekenen. Heeft u geen behandelaar meer, dan kunt u contact opnemen met het secretariaat.

Klachten- en tevredenheidsvragenlijst

Aan het begin en aan het einde van het traject bij JIPP wordt u gevraagd een klachtenvragenlijst, oftewel de Routine Outcome Monitoring (ROM), in te vullen. Hiermee worden de resultaten van de behandeling geëvalueerd. Daarnaast vragen we u een klanttevredenheidslijst in te vullen. Met de informatie die we daaruit krijgen, kunnen we onze zorg nog beter op de wensen van cliënten afstemmen. Het invullen van de vragenlijsten wordt door ons op prijs gesteld, maar is geen verplichting. Ook wordt met u een borgingsplan opgesteld. Hierin staat in een overzicht omschreven wat signalen zijn dat het minder goed gaat, en wat u of uw omgeving dan kan doen.

Extra informatie voor volwassenen
Als u daar toestemming voor geeft, worden de resultaten uit de klachtenlijst voor volwassenen landelijk anoniem verwerkt. Het evalueren van de behandeling is een eis van de zorgverzekeraars.

Stel uw vraag