Bij het beeldbellen kunnen u (en/of uw kind) en uw behandelaar op afstand beveiligd met elkaar praten en elkaar zien. Beeldbellen kan vanaf thuis of vanaf een andere plek met internetverbinding. U kunt gebruik maken van een computer/laptop, tablet of smartphone. Wij raden u aan een computer/laptop of tablet te gebruiken, zodat u (en/of uw kind) eventueel ook de visuele ondersteuning goed kan zien.
Hoe werkt het?
U krijgt via de mail een link toegestuurd. Wij maken gebruik van het programma Zorgadmin, dit voldoet aan de AVG-eisen. U kunt deze link openen op de afgesproken tijd, wanneer u de afspraak heeft gepland, zodat u contact maakt met uw behandelaar. In principe krijgt u de link toegestuurd wanneer uw behandelaar of de medewerker die de intake met u heeft klaar zit voor uw afspraak. Wanneer u dit met uw behandelaar heeft afgesproken kan het ook zijn dat u van te voren de link krijgt toegestuurd.
Wat heeft u ervoor nodig?
U hoeft geen aparte app/programma te installeren of account aan te maken. Ons beeldbelprogramma werkt via uw internet browser.
De vereisten zijn:
– Een stabiele internetverbinding
– Internetbrowser: Chrome, Firefox en Safari. Let op, Internet Explorer wordt niet ondersteund.
– Camera/webcam en microfoon op uw apparaat. U moet uw apparaat toegang geven tot het gebruik van beeldbellen. Deze toegang moet altijd lokaal, dus op de apparaten zelf, door de gebruikers worden ingesteld. De instellingen hiervoor kunnen verschillend zijn bij Android, Windows en iOS apparaten en anders per gebruikte browser. In de meeste gevallen zal uw internetbrowser vragen tot toegang tot camera/microfoon wanneer u de link opent. U moet hiervoor akkoord geven.
Druk op toestaan zodat het beeldbellen toegang krijgt tot uw camera en microfoon. N.B: Het kan dat bovenstaande afbeelding iets anders eruit ziet op uw apparaat. Dit ligt aan welke internetbrowser u gebruikt.
Veelgestelde vragen (FAQ)
Kunnen we met meerdere apparaten verbinding maken (bijvoorbeeld bij oudergesprekken wanneer u bent gescheiden)?
Ja dit kan. Echter, in ons huidige systeem kunnen we de uitnodiging alleen sturen naar de hoofdcontactpersoon. Dit betekent dat we maar naar een e-mailadres de uitnodiging kunnen sturen. Wij vragen u om de link door te sturen wanneer er is afgesproken dat het gesprek plaats vind met meerdere personen. Zo kunnen de andere betrokkenen deelnemen aan het gesprek.
De hoofdcontactpersoon bij kinderen en jongeren is meestal de ouder de telefonische aanmelding heeft gedaan, tenzij anders is afgestemd.
Hoe kan ik een beeldbel sessie beëindigen?
U kunt de sessie beëindigen door het tabblad in de browser waarin de sessie is gestart af te sluiten door middel van het kruisje in de browser.
Na het starten van de beeldbel sessie zie ik wel mezelf, maar mijn behandelaar niet. Mijn behandelaar kan wel zichzelf zien, maar mij niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Controleer of u aan de eerdergenoemde vereisten voldoet. Wanneer u aan de vereisten voldoet en u blijft een wit scherm krijgen heeft u zeer waarschijnlijk geen toegang gegeven tot de microfoon en/of de webcam. De instellingen hiervoor kunnen verschillend zijn bij Android, Windows en iOS apparaten en verschillen per gebruikte browser (Chrome/Safari/Firefox). Voor meer informatie betreffende het instellen van de toegang tot de de camera/microfoon en hoe toegang binnen het apparaat en browser te organiseren, kunt u navraag doen bij de betreffende leverancier.
Controleer in uw internetbrowser of u kan zien of uw toegang heeft verleent. Dit kunt u meestal zien aan een camera en/of microfoon icoontje links of rechts van uw adresbalk. N.B: Het kan dat bovenstaande afbeelding iets anders eruit ziet op uw apparaat. Dit ligt aan welke internetbrowser u gebruikt.
Mijn verbinding is vast gelopen tijdens het beeldbellen.
U behandelaar stuurt een nieuwe link en deze krijgt u weer in uw e-mail. De oude link is niet meer geldig en werkt niet meer.
Ik heb geen link ontvangen
In principe ontvangt u de link op de afgesproken tijd. Controleer voor de zekerheid of de link niet terecht is gekomen in uw spambox.